Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

8. Potenciar la diversificació curricular i els itineraris personalitzats i reforçar els programes d’orientació i acompanyament a la ciutat, amb una especial atenció als alumnes que abandonen prematurament el sistema o no graduen. Augmentar el recursos humans i tècnics per poder realitzar aquesta tasca

Accions planificades i/o realitzades: S’han establert convenis de col·laboració entre el Departament d’educació i l’Ajuntament per al desenvolupament dels projectes de diversificació curricular en l’I. Bisbe Berenguer, I. Bellvitge i l’Escola de Educació Especial l’Estel Can Bori.

L’ajuntament ha facilitat a l’alumnat estades formatives en diferents instal·lacions municipals. S’han creat fitxes de derivació de l’alumnat .

Els serveis de l’Ajuntament que col·laboraven inicialment eren: Biblioteques, arxiu, municipal, consergeria de les escoles. S’ha treballat per cercar la complicitat d’altres serveis municipals i, en el darrer curs, també han col·laborat el Servei d’Esports i Joventut.

El curs 2020-2021 s’ha ampliat el Programa d’Orientació i Acompanyament que passa de 128 hores setmanals a 144,5 que permetrà millorar l'atenció als joves i a les famílies, tant en l'orientació com l'acompanyament i donar suport als equips d'orientació dels centres concertats.

S’ha creat una xarxa d’orientadors i orientadores a la ciutat per donar a conèixer tots els recursos municipals en matèria d’orientació i fer un mapa de les necessitats del territori

PAC. Actualment hi participen 7 instituts amb conveni entre la fundació Llindar i l’ajuntament:

Rubió i Ors, Eduard Fontserè, Torras i Bages, Eugeni d’Ors, Margarida Xirgu, Europa i Bellvitge.

L’associació AEMA ha engegat nous PACS amb els INS Pedraforca i Fontserè basats en realitat virtual i 3D.

Pla integrals Blocs Florida financia des de fa tres cursos el projecte Tastaoficis de Japi adreçats a majors de 16 anys que abandonen el sistema educatiu

Des de fa dos cursos es fa una experiència pilot PEE 0-20 a la Florida-Les Planes amb la creació del SOAC i el seguiment i orientació dels joves fins els 20 anys.

 Accions pendents: En relació amb els projectes de diversificació curricular:

  • Ampliar els serveis municipals que col·laborin en el projecte.

  • Continuar avançant per sistematitzar metodologia de derivació ,avaluació de les estades formatives i devolutiva als professionals municipals referents de l’alumnat.

  • Valorar realitzar un acte/acció de reconeixement  a l’alumnat que participa en aquest projecte per part de l’Ajuntament (final de curs).

  • Ampliar el PAC als instituts escola de la ciutat.

Responsable: Ajuntament i Generalitat de Catalunya

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir